کفش کوه

کفش کوه

 

بدون ترديد بسياري از آسيبهاي ورزشي "دشوار "وقت گير و پر هزينه است و در بسياري از موارد برگشت به سلامت كامل تحقق نمي يابد.اين واقعيت "اهميت پيشگيري از بروز اسيبهاي ورزشي را به خوبي اشكار مي سازد .

در ورزش كوه نوردي شايع ترين اسيبهاي ورزشي "صدمات اندامهاي تحتاني و ناحيه كمر هستند.مفاصل زانوو مچ پا در اندام تحتاني بسيار حساس و اسيب پذير هستند و نياز به توجه خاص دارند .ماهيت ورزش كوهنوردي "وارد امدن نيروهاي مختلف در جهان و بردارهاي گوناگون در زواياي متغير مفاصل بدن از اندام تحتاني به بالاست .

كنترل نيروهاي كه بدين شكل در طي راه پيمايي و كوه نوردي به اندامهاي بدن وارد مي شوند نياز به درك صحيحي از بيومكانيك بدن دارد و البته طرح اين مسئله از حوصله اين بحث خارج است.

نتيجه كلي آنكه براي پيشگيري از اسيبهاي ورزش كوهنوردي در وهله اول نخست به سلامت و بهداشت پا توجه نمودو در اين بين اهميت كفش مناسب و تاثير آن بر سلامت بدن به وضوح قابل درك است.

با تكنيكي شدن روز افزون ورزشها "الزامادر تجهيزات و لوازم خاص ان رشته نيز خمگام با نيازهاي ورزشكاران تغييراتي ايجاد مي گردد تابهترين نتايج در مطمئن ترين شرايط بدست ايند.

يك جفت كفش مناسب امكان اجراي تكنيك هاي ظريف و حركات متناسب و موزون را فراهم اورده و همزمان سلامت پا و بدن كوهنورد را نيز تضمين مي كند.امروزه با بهره گيري از تكنولوژي جديد "تهيه و توليد كفشهاي كوه نوردي و سنگ نوردي از چنان طيف گستردهاي برخوردار است كه هر كوه نورد براي هر منظور و مقصد و اجراي هر تكنيك "مي تواند كفش مورد تظر او خواهد بود و در اين مرحله شرط اساسي "دقت خود كوه نورد است .اگر كوه نورد شرايط تخصصي يا حرفه اي خود را از لحاظ مسير صعود "طول مسير "اهكيشني يا سنگي بودن مسير "شرايط اقليمي "عوامل موثر خاكي و اجراي فنون لازمه در هر مسير را بررسي كرده و در نظر داشته باشد "راحت تر  من تواند كفش خود را با توجه به نيازهايش تهيه نمايد. در ادامه اين مقاله صرفا به ويژگي هاي كفش و مسايلي اشاره مي شود كه كوهنورد براي انتخاب كفش بايد انها را مد نظر قرار دهد  

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: کفش کوه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, | 16:8 | نویسنده : مجتبی موگویی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.